Follow Dashboard
Hi Bonjour !

Hey, You are welcoming here . This is my official bloggie . It's a place for me to update my post everyday . Always remember to follow my rules while you visiting my blog .All in this blog is Mine , do not take everything that does not belong to you . Do follow my blog to subscribe for my latest update . I will appreciate it .Nice to meet you ◔ᴗ◔ . Lastly, enjoy your stay .
credit

Skin by ; WANA Icons by SC


Bersabarlahh wahai kawan :')




heyy semua? sihat tak tak ? hope sihat la nah ? :) tak sihat pi makan ubat okayy ? okayy, now yana nk story at ampa suma tentang apa yg terjadi dekat kawan yana sorang ni.. 
okayy, harini ada pergaduhan dekat sekolah & ia mengenai budak kelas yana. 
pergaduhan ni terjadi disebabkan budak kelas yana yg berbangsa Cina gaduh dgn budak India. yana just jadi pemerhati ja time depa gaduh sbb tanak masok campur. tapi kan, yana kesian dekat budak India kelas yana yg terlibat dlm pergaduhan tu. bukan apa, semua budak kelas yana tak suka at dea. semua tanak kawan dea sbb mulut org laen yg mengatakan dea tu busuk, ada kutu, & pengotor. 
okayy, yana bukan nk malukan dea. yana cuma kesiankan dea. tadak siapa yg nk sembang2 dgn dea. 
masa rehat mesti dea rehat sorang2. 
if, benda ni jadi at ampa semua mesti ampa sedih & sunyikan ? yana paham sgt apa yg dea alami skrg. okayy, mai yana nk cerita at ampa macam mn bermulanya pergaduhan ni.

*selepas waktu rehat, semua murid masuk ke dalam kelas masing2. 

yana jalan dgn bestfriend yana iaitu Eka & Nad. okayy, yg budak kelas India ni masuk kelas ikot pintu belakang.  Dea lalu sebelah meja budak Cina tu. then budak Cina tu ckp...

Cina ; heyy busuk!! apa lalu tepi saya? dah la busuk! aiiyerrrr...
India ; saya lalu ja, saya nk duduk tempat saya.
Cina ; tp kenapa perlu lalu tepi meja saya ?!! Gila punya budak! busuk mia orang!! 
India ; saya tanak gaduh, bia saja apa awak nk ckp. saya tanak kes ni akan jd kes polis, saya kalo mara, saya nnt trpukul orang.
Cina ; whoaaa!!! takotnya!! pukul saya tgok?! *dgn gaya jerit2.

budak india tu buat tak tahu ja. semua budak kelas gelak sbb depa perli budak India tu. Budak India tu diam ja. tapi yana tgok dea mcm nk nangeh ja. Yana tak gelak or apa, yana mara depa semua. yela, depa langsung tak paham perasaan orang. depa langsung tak terpikir kalo benda ni jadi at depa, apa yg depa rasa ? 
okayy, pastu budak Cina tu suruh seseorang budak kelas yana menyampaikan pesanan dekat budak India tu. budak Cina tu cakap "bg tahu dea yg saya nk termuntah bila tgok muka dea" .
then budak tu sampaikan pesanan tu dekat budak India ni. Budak India ni bangun dr tempat duduk teros pi dekat budak Cina then ckp...

India ; kalo u berani, u muntah la dekat muka saya?! *dgn perasaan yg mara. 
Cina ; tepiii....!! jgn mai dekat saya!! busuk!!! tepiii....!!!! *dgn nada yg agak kuat.

then cikgu guru sebelah dtg sbb suara budak Cina tu buat bising (masa tu time orang nk amik exam).
Cikgu Cina cuba menenangkan keadaan. masa tu budak Cina kena mara terok dgn cikgu tu. budak India tu hampir mengalirkan air mata. 
Yana yg tgh tgok dgn 2 org lagi mmbe yana tu hanya diam & rasa sedih sbb sampai mcm tu sekali orang hina diri dea. lepas tu.. depa kena jumpa dgn Pn.Gurjeet (bukan guru disiplin.. *guru paling ditakuti oleh semua pelajar at sekolah) 
entahh laa apa yg terjadi dekat budak India tu. yana just berdoa agar dea tak kena apa2. 
lepas depa 2 org kua dr kelas pi jumpa Pn.Gurjeet, semua budak kelas yana gelak kuat2 & mengata budak India tu.
hmm, yana tak tahu kenapa depa sanggup buat sampai centu sekali at budak India tu? 
tapala, yg tidak bersalah selalu akan dilindungi oleh Tuhan bukan? Yana hope, semua budak kelas yana tu terbuka hati utk terima budak India tu sebagai kawan :') 

tak semua orang sempurna dalam dunia ni. ada kelebihan & kekurangan yg dimiliki oleh seseorang insan tu :') 

Post a Comment



<< home ♥

Older Post | Newer Post